قیمت پایه چراغ خیابانی 6 متری

برای اطلاع از قیمت یک پایه چراغ خیابانی 6 متری ابتدا نیاز است که به چند نکته مهم اشاره کرد:

پایه چراغ خیابانی چیست؟ یک سازه فلزی از جنس فولاد (ST37) که از آن برای تامین روشنایی معابر شهری و بین شهری استفاده میشود.

لزوم استفاده از پایه چراغ خیابانی:امروزه بدلیل تغییر سبک زندگی و افزایش نقش وسایل نقلیه در زندگی بشری تامین روشنایی معابر بسیار با اهمیت میباشد که پایه چراغ خیابانی پاسخی است به این نیاز.

ساختار پایه چراغ خیابانی:

  • بدنه: بدنه این سازه از فولاد st37 با ضخامت 2 الی 3 میلمتر ساخته میشود.
  • براکت (سرانداز): این سازه از دو دستک یا براکت به طول 1.5 الی 2.5 متر که رد واقع رابط بدنه و سرچراغ میباشد استفاده میکند.
  • ارتفاع: ارتفاع این محصول از 9 الی 12 متر طراحی میشود.

انواع پایه چراغ خیابانی: این محصول براساس کاربرد و شکل ظاهری به سه دسته کلی تقسیم بندی میشود:

1-پایه چراغ دکوراتیو خیابانی: این محصول در واقع کاربرد دوگانه دارد به این معنا که زیبایی ظاهری علاوه بر تامین روشنایی به عنوان یک المان شهری نیز به کار گرفته شود.

نمونه های سما تابان

 

2-پایه چراغ چندوجهی: این محصول یک سازه فولادی است که به صورت چندوجهی و در قطعات 6 ساخته میشود.که این قطعات به صورت اورلبی و در محل پروژه به یکدیگر متصل میشوند به همین دلیل حمل و راه اندازی این سازه بسیار آیان میباشد.

ساختار پایه چراغ چند وجهی:

  • بدنه:بدنه این محصول از فولاد ST37 و به چند وجهی ساخته میشود.
  • سرانداز: رابط بدنه و سرچراغ که به طورت لوله ای ساخته میشود.
  • پوشش بدنه:برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی پایه چراغ چند وجهی از پوشش گالوانیزه استفاده میشود که این باعث افزایش طول عمر این سازه میشود.
  • ارتفاع: ارتفاع پایه چراغ چندوجهی معمولا از 6 الی 12 متر در نظر گرفته میشود.

3. پایه چراغ خیابانی لوله ای: این محصول قدیمی ترین طرح پایه چراغ روشنایی خیابانی میبشاد که بدلیل طرح قدیمی و حمل و نصب دشوار آن امروزه از کاربرد کمتری برخوردار است. البته به دلیل قیمت پایین تر آن هنوز در پروژه هایی کهبودجه کمتری در نظر گرفته شده استفاده میشود.

 

پوشش پایه چراغ خیابانی:

برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی پایه چراغ از یکی از دو روش زیر برای پوشش آن استفاده میکنند:

  • پوشش گالوانیزه: در این روش که برای پوشش بدنه پایه چراغ چندوجهی کاربرد دارد  این سازه در یک استخر از فلز روی مذاب قرار میگیرد که طی این فرآیند یک آلیاژ از روی و آهن برروی بدنه سازه ایجاد شده که از زنگ زدگی و خوردگی آن جلوگیری میکند.
  • پوشش رنگ الکترواستاتیک: در این روش که بیشتر برای پایه چراغ دکوراتیو کاربرد دارد یک پوشش از رنگ کوره ای به روش الکترواستاتیک روی بدنه و اجزا پایه چراغ دکوراتیو پاشیده میشود که این پوشش علاوه بر مقاومت مناسب از براقی و زیبایی خاصی نیز برخوردار است.

پایه چراغ پارکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *